donderdag 17 december 2015

How to: perfecte rode lippen

Hoi allemaal!

De feestdagen komen steeds dichterbij, en wanneer ik denk aan Kerst denk ik vooral aan rood. Dus leek het me leuk om jullie te tonen hoe je de perfecte rode lippen kan maken.
Rode lippen zijn vrouwelijk, chic en vooral heel erg sexy!


Verzorgde lippen
Een van de belangrijkste stappen is je lippen te hydrateren. Hoe kun je nou mooie, sexy lippen krijgen als ze er niet verzorgd uitzien?
Breng een dun laagje lippenbalsem aan, laat dit even intrekken en doe dan het overtollige aan lippenbalsem weg.
Heb je last van velletjes op je lippen? Dan kan je eventueel nog een lipscrub gebruiken.


Een basislaag
Wanneer ik lippenstift draag, en wil dat deze lang blijft zitten, doe ik wat foundation over mijn lippen. 
Dit helpt ook om de kleur nog meer te laten uitkomen.


Lipliner
Met een lippenpotlood een lijntje rond je lippen trekken doet echt wonderen. Je kunt je lippen een totaal andere vorm geven, je lippen net gelijk maken en bovendien zorgt het ervoor dat je lippenstift niet zal uitlopen en langer blijft zitten.
Neem een kleur die matigt bij je lippenstift. Heb je niet de identieke kleur? Ga dan voor 1 tint donkerder, maar zeker niet lichter.

Hoe doe je dit nu best? 
Ga eerst met je lipliner over je cupidoboogje (dit is het hartvormige gedeelte boven je lip) en geef deze een mooie gelijke vorm. Dit bepaald echt grotendeels hoe je lippen er gaan uitzien. Je kunt net een heel scherp maken, of hem net wat ronder maken.
Vergeet niet om ook eens te lachen, want niet iedereen heeft symmetrische lippen wanneer ze lachen.



Dan trek je het lijntje door tot aan de mondhoeken. 




Tevreden met het resultaat? Dan kan je aan je onderste lip beginnen.
Best begin je hier ook in het midden en trek je zo het lijntje door tot aan je mondhoeken. 




Ik vind het altijd fijn om dan een paar streepjes op mijn lippen te zetten (zoals jullie zien in de foto hieronder) zodat de lipliner zich beter gaat mengen met de lippenstift.



Lippenstift
Dankzij de lipliner heb je al een basis en kan je nu gewoon je lippen inkleuren met de lippenstift. Je kunt ook met een lipkwast werken, wat jij het fijnste vindt. 




Lippenstift op je tanden
Niets zo vervelend of lippenstift die op je tanden zit. En zeker bij zo een felle kleur heb je hier net meer kans op. 
Met deze tip heb je nooit meer lippenstift op je tanden zitten. Het klinkt misschien raar, maar het werkt echt!
Je neemt je wijsvinger en daar plaats je, je lippen op. Je trekt je vinger terug en ja zal zien dat er een kringentje rond je vinger zal zitten. (dit zou anders om je tanden komen te zitten)



Welke kleur rood neem ik?
Er zijn heel veel verschillende soorten rood. Je hebt warme en koele kleuren, met een blauwe of oranje ondertoon. 
Heb je een koele ondertoon, dan ben je beter met een rode lippenstift met een blauwe ondertoon.
Heb je een warme ondertoon, dan ben je beter met een rode lippenstift met een oranje ondertoon.
Maar evengoed kan het zijn dat je een neutrale ondertoon hebt, en dan kan je beide kleuren succesvol dragen.








































Liefs Pheedra


1 opmerking:

Jolet zei

Ik gebruik nooit lipliner, maar ik zou eigenlijk wel een keertje een moeten aanschaffen.. Die kleur staat je prachtig, trouwens!